نکات مهم در اجرای کمپین تبلیغات CPA
همه ما زمانی که میخواهیم یک کمپین تبلیغات آنلاینی را برای وب سایت یا اپلیکیشن خود استارت بزنیم ابتدا بررسی زیادی خواهیم داشت که کدام نوع از تبلیغات انلاین برای مورد ما می تواند مفید باشد. با مشاوران مختلف صحبت می کنیم و در نهایت به یک جمع بندی خواهیم رسید. به فرض اینکه بخواهیم کمپین تبلیغات CPA یا همان هزینه به ازای فعالیت یا اکشن کاربر را استارت بزنیم قطعا ایده آل ترین حالت ممکن رو میخواهیم یعنی اثربخشی فوق العاده و خوب. بنابراین لازم است بدانیم برای اثر بخشی این کمپین چه نکاتی را باید اهمیت داد و مورد توجه قرار داد.
در دنیای مراودات الکترونیکی هیچ نسخهی از پیش تعیینشدهای برای داشتن یک کمپین CPA یا هزینه به ازای فعالیت خوب وجود ندارد. هر کسبوکار آنلاینی حاشیه، قیمت و هزینههای اجرایی خود را دارد. مهمترین فاکتور در چارچوببندی یک کمپین CPA مطلوب، درک عوامل یاد شده است که به کسبوکارها اجازه میدهد نسبت به هزینههایشان در قبال جذب مشتری جدید، دید قابل قبولی به دست بیاورند. جدا از این موارد، عوامل زیر به طور کلی بر کیفیت یک کمپین CPA تاثیر میگذارند:
- میزان رشد کسبوکار:
آیا کسبوکار شما در مرحلهای است که حاشیهی سود برایتان در اولویتهای اول، دوم یا سوم قرار میگیرد؟ یا در مرحلهی رشد هستید و توان قربانی کردن سود در ازای دیده شدن را دارید؟ تعریف دقیق اهداف و ریسکها در تعیین معیارهای راضیکننده، نقشی اساسی دارند.
- بودجه:
محدودیت بودجهی بازاریابی معمولاً به محافظهکاری در هزینههای تبلیغات میانجامد. اگر در هزینههای تبلیغاتی خود با محدودیت مواجه هستید بهتر است روی اهدافِ در دسترستری تمرکز کنید که نرخ تبدیل بالایی دارند. با بالا رفتن بودجه میتوانید کمپین خود را گسترش داده و به سراغ اهدافی با نرخ تبدیل پایینتر و هزینهی بالاتر به ازای اکشن بروید.
- مجری تبلیغات:
جایی که هزینههای تبلیغاتی خود را در آن خرج میکنید تا حد زیادی متأثر از عواملی است که در فاکتور «میزان رشد کسبوکار» به آنها پرداختیم. بازاریابی مشارکتی، کمپینهای تبلیغات کلیکی و بازاریابی محتوایی، هر یک انتظارات و نتایج مطلوب متفاوتی دارند. برای نمونه، محتوا ممکن است در کوتاه مدت نرخ تبدیل پایینتری داشته باشد اما یکی از پیشرانهای اصلی آگاهی از برند شما تلقی گردد.
- تعریف اکشن:
CPA معمولاً به هزینهی جذب مشتریانی گفته میشود که حاضرند پول بپردازند. اما همین عنوان به کمپینهایی که بر این اساس تعریف میشوند نیز اطلاق میشود؛ با این توضیح که میتوان عمل مورد نظر را بر اساس نیازها و اهداف کسبوکار تعریف کرد. رویهی مطلوب این است که CPA به عنوان معیاری کلی در نظر گرفته شود که تبدیلهای ثانویه را به تبدیل اصلی (کسب درآمد) متصل میکند.
- دنبال کردن آمار و ارقام:
به عنوان یک قانون کلی در کسبوکار، زیر نظر داشتن و مسلط بودن بر آمار و ارقام معنادار میتواند نتایج مثبتی در بر داشته باشد. شما با دنبال کردن شاخصهای کلیدی کمپین خود و تلاش برای بهبود هرچه بیشتر آنها میتوانید در ادامه کیفیت کمپینهای خود را افزایش دهید.
منبع: https://raykaad.com/cost-per-action/